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Proyectos LIFE Acción por el clima 2015

CoverClimate Action LIFE projects 2015
Luxemburgo, OPOCE, 2016

The 34 projects selected for funding will be led by universities, research institutes, public authorities and private enterprises. The projects involve a total investment of €75.1 million, of which the Commission is providing action grants worth €41.5 million. This sum is split among the three priority areas, with the EU providing €19.4 million to 16 LIFE CCA projects. These adaptation projects, which are worth in total €32.9 million, are focusing on five thematic areas: agriculture/forestry/tourism, adaptation in mountain/ island areas, urban adaptation/planning, vulnerability assessments/adaptation strategies, and water. The 12 LIFE CCM projects selected will receive LIFE funding of €18.0 million and represent a total investment of €35.3 million. These mitigation projects will demonstrate best practice in three areas: energy, industry and land use/forestry/agriculture. The six LIFE GIC projects have been awarded €4.1 million of funding to improve governance and raise awareness of climate change. The total budget for this priority area amounts to €6.9 million. [más]

Tribunal de Cuentas. Evaluación de los programas de cohesión y desarrollo rural 2007-2013

Tribunal de Cuentas. Informe Especial 36/2016: Evaluación de las disposiciones de cierre de los programas de cohesión y desarrollo rural 2007-2013 | DOUE C 33/03, 2.2.2017

​Una vez finalizado un período de programación, los programas de cohesión y desarrollo rural deben cerrarse y liquidarse financieramente. La Comisión y los Estados miembros tienen tareas y responsabilidades específicas en el proceso de cierre. En esta auditoría se examina si las normas y procedimientos relativos al cierre proporcionan una base a la Comisión y los Estados miembros para cerrar los programas de manera eficiente y oportuna. En general, se observa que las directrices de la Comisión para el cierre del período 2007-2013 de los ámbitos de cohesión y desarrollo rural constituyen una base adecuada para preparar a los Estados miembros para este proceso de manera eficaz, pero se han identificado ciertas insuficiencias y riesgos que deben solventarse durante el ejercicio de cierre. Asimismo, se formula una serie de recomendaciones referentes al marco legislativo posterior a 2020.

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